Sajtóközlemények

Zöld Béka díjat nyert a Magyar Telekom

Budapest, 2012. december 3. 13:00

A Magyar Telekom rangos elismerésben, a Deloitte Zrt. által alapított Zöld Béka Díjban részesült. A legjobb fenntarthatósági jelentésért járó díjért ezúttal a közép-európai régió hét országából összesen 36 közepes- és nagyvállalat mérettetett meg. A legszínvonalasabb jelentés a szakmai zsűri szerint a Magyar Telekomé volt idén.

A zsűri többségének döntése szerint a Magyar Telekom pályázata kiegyensúlyozottan jó minőségével, minden szempont szerint kiváló tartalmával és színvonalával nyerte el az első helyet. Az idei elbírálás során a zsűri a hitelességre és az összehasonlíthatóságra fektetette a legnagyobb hangsúlyt. Nagyobb eséllyel indultak ezért a külső fél által hitelesített jelentések, valamint azok, amelyek a nem pénzügyi teljesítményüket összehasonlíthatóan, kontextusba helyezve mutatták be.A Zöld Béka Díj több mint tíz évvel ezelőtti alapítása óta a vállalatok jelentési gyakorlatában számos lényeges változás ment végbe, ezekhez igazodva jelentések értékelési szempontrendszere immár évek óta a régió legtöbb vállalata által irányadónak tekintett Global Reporting Initiative (GRI) jelentéstételi irányelven alapul.

A Magyar Telekom Csoport egyik kötelezettségvállalása, hogy évente jelentésben teszi közzé fenntarthatósági teljesítményéről szóló beszámolóját. A jelentések már nyolc éve a fenntarthatóság irányelveinek megfelelően számolnak be a Csoport működéséről, tevékenységéről, eredményeiről, és ötödik éve (az országban elsőként) teljesen megfelelnek a GRI irányelveinek. A hitelesség érdekében a jelentéseket független, harmadik fél auditálja, tanúsításuk minden jelentésben megtalálható.

A díjat Christopher Mattheisen a vállalat elnök-vezérigazgatója vette át, ennek kapcsán elmondta: „Számunkra rendkívül örömteli ennek a rangos elismerésnek az elnyerése. A Zöld Béka díj is bizonyítja, hogy sikeresen haladunk kitűzött céljaink felé, hiszen évről évre javítunk vállalatunk amúgy is kiemelkedően jó fenntarthatósági megítélésén. 2002 óta Csoport-szinten koordináljuk környezetvédelmi tevékenységünket, és immáron hetedik éve rendelkezünk fenntarthatósági stratégiával. A 2011-2015-ös időszakra vonatkozó stratégiai fő célkitűzésünk, hogy a fenntarthatóság a Magyar Telekom identitásának részévé váljon, ezzel is versenyelőnyt biztosítva a vállalat számára hosszú távon. Ehhez elengedhetetlen hitelességünk megőrzése, aminek egyik kiváló eszköze a fenntarthatósági jelentés, hiszen ebben tételesen és összehasonlíthatóan, évről évre nyomonkövethetőek az egyes tényezőink, hatásaink.”

A Magyar Telekom Magyarország vezető infokommunikációs szolgáltatójaként – küldetésével összhangban – elkötelezett a fenntartható fejlődés elve mellett. A 2010 decemberében ezért indította el „hello holnap!” kezdeményezését. A Telekom a fenntarthatóság fogalomkörét érthetően, könnyen befogadható módon szeretné a mindennapok részévé tenni, egyben felhívni a figyelmet arra, hogy az élhető jövő mindannyiunk közös felelőssége.

A Magyar Telekom fenntarthatósági eredményei a korábbi években elnyert díjakban és elismerésekben is megmutatkoznak.
2011-ben a Magyar Telekom harmadszor is bekerült a Bécsi Értéktőzsde által 2009-ben indított CEERIUS- (Central and Eastern European Responsible Investment Universe) index által jegyzett, azaz a régió fenntarthatósági – környezeti, társadalmi és gazdasági – szempontból legjobban teljesítő társaságai közé.
A 2011–Az Önkéntesség Európai Éve nevű program során megrendezett pályázaton – mely a nehézségekkel küzdő emberek foglalkoztathatóságiesélyeit javító önkéntességi projekteket díjazta – a Magyar Telekom és civil stratégiai partnere, a Szívlapát Alapítvány 2010-ben indított közös programja, a Jövő/Menő a nagyvállalati és az új belépő kategóriában is elnyerte a Munkahelyi Önkéntesség Díjat.
A nemzetközi HR csapatok szakmai kapcsolattartását szervező StamfordGlobal a European HCM Excellence Awards Green HR kategóriában való odaítélésével ismerte el társaságunk elkötelezettségét a környezettudatos HR-gyakorlatok és munkatársaink ökológiai lábnyomának csökkentése mellett.
Továbbá a legfelelősebben viselkedő vállalatnak bizonyultunk a legnagyobb hazai vállalatok között a CSR 24/7 kutatáson, és második helyezést értünk el a Magyar Üzleti Vezetők Fóruma (HBLF) Üzleti Élet a Környezetért elnevezésű környezetvédelmi pályázatán.

A 2011-es Fenntarthatósági jelentés a Magyar Telekom honlapján itt érhető el: https://www.telekom.hu/static/sw/download/Fenntarthatosagi_Jelentes_2011.pdf