Fenntarthatósági víziónk

Felismerve a fenntartható fejlődés fontosságát – valamint a tényt, hogy ez a jövő üzleti tevékenységéhez alapvető fontosságú – a Magyar Telekom Csoport még 2005-ben kötelezettséget és felelősséget vállalt arra nézve, hogy működését, vállalatirányítását, tevékenységeit ennek szellemében végzi Magyarországon és minden országban, ahol üzletileg vagy együttműködés formájában jelen van. Ez nemcsak a vállalatcsoport hosszú távú sikerét rejti magában, hanem a régióban betöltött szerepén, valamint a szolgáltatásain keresztül a társadalom, a környezet és a gazdaság számára is jelentős pozitív hatással bír.

mt-strategy-2021-2030_NEW.jpg

A Magyar Telekom Csoport fenntarthatósági szemléletét a fenntarthatóság hármas pillére mentén – környezet – társadalom - gazdaság – alakította ki, és olyan fenntarthatósági értékeket foglal magába, mint a klímavédelem, élhető és egészséges környezet, fenntartható társadalom, sokszínűség, társadalmi szolidaritás, digitális felzárkóztatás, fenntartható termékek és szolgáltatások, tisztességes üzlet, átláthatóság.

Stratégia kialakítása

A 2030 végéig szóló célok és feladatok kereteit az előző, 2016–2020 fenntarthatósági stratégia eredményein túl meghatározták a fenntartható fejlődéshez kapcsolódó nemzetközi célok és irányok is, amelyekhez vállalatcsoportként igazodunk. Ezek mellett a vállalatunkat értékelő felelős befektetői elvárások, illetve vállalati trendek aktualitásai is kulcsszerepet játszottak prioritásaink meghatározásában. Természetesen a fentieken felül mérlegelési szempontot jelentettek a helyi piaci viszonyok, valamint a fogyasztói magatartás és igények, hogy elébe mehessünk ügyfeleink elvárásainak.

Stratégiai céljaink meghatározásakor szem előtt tartottuk, hogy fenntartható működésünkkel társadalmi, gazdasági és környezeti szinten is komoly hatást fejtünk ki. Amellett, hogy felelősséggel tartozunk több millió ügyfelünk és több ezer munkavállalónk élhető jövőjéért, piacvezető infokommunikációs szolgáltatóként és régiós nagyvállalatként tisztában vagyunk azzal is, hogy üzleti és működési döntéseinkkel a jövőnk gazdasági és társadalmi működését is befolyásoljuk.

Meggyőződésünk, hogy vállalati felelősségünk kiterjed mindazokra a csoportokra, amelyeket lehetőséghez segíthetünk az infokommunikációs megoldásokkal, működésünket pedig úgy kell felépítenünk, hogy a társadalmi, gazdasági és környezeti felelősség beépüljön vállalati vérkeringésünkbe, ezzel is a fenntartható fejlődést és a jövő nemzedékek lehetőségeit elősegítve.

Fenntarthatósági stratégia (2021-2030)

Tudjuk, hogy a világ hatalmas átalakulás előtt áll, amiben a fenntarthatóság és a digitalizáció is kulcsszerepet tölt be.

A Magyar Telekom 2030-ig szóló stratégiájának fő vezérelve, hogy fenntartsa eddigi vezető fenntarthatósági szerepét vállalatként és infokommunikációs szolgáltatóként egyaránt.

Fő célunk, hogy a digitalizációt az emberek, a családok és a vállalkozások fejlődésének, valamint a környezet védelmének szolgálatába állítva az ország vezető fenntartható vállalata maradunk.

Ehhez egyre többet teszünk és egyre többeket teszünk képessé.

3 fő stratégiai prioritásunk a teljeskörű fenntarthatósági megfelelés mellett:

  • Klímavédelem
    Ezt tesszük, mint vállalat: a piaci alapú kibocsátásaink csökkentésére tettünk vállalást. 2023-ban az SBTi célok mellett kiterjesztettük a vállalást a legnagyobb magyar tagvállalatra és az addig nem lefedett kibocsátási forrásokra, illetve üvegházhatású gázokra. Törekszünk a körforgásos gazdaság megvalósítására, mely támogatja a kibocsátási céljainkat, mind a hulladék, mind a nyersanyagfelhasználás oldalon.
    Így teszünk képessé másokat: az infokommunikációs szolgáltatásainkat beállítjuk a klímavédelmi eszközök sorába, hogy ügyfeleink ezáltal is tehessenek a kibocsátások csökkentéséért.
  • Digitalizáció
    Ezt tesszük, mint vállalat: az ország digitalizációján dolgozunk, 100%-ban gigabitképessé tesszük ügyfeleinket.
    Így teszünk képessé másokat: digitális érettség segítése kapcsán különböző programokat biztosítunk.
  • ​Sokszínűség
    Ezt tesszük, mint vállalat: 100% befogadó munkahelyet alakítunk ki.
    Így teszünk képessé másokat: 100%-ban akadálymentes szolgáltatást biztosítunk.

KLÍMAVÉDELMI CÉLOK:

Kibocsátáscsökkentési célok (2030):

  • A Scope 1 és Scope 2 kibocsátás 80%-os csökkentése (bázisév: 2015), évente nettó nulla CO2e kibocsátással
  • SBTi kibocsátáscsökkentési célok a Magyar Telekom Nyrt-re

DIGITALIZÁCIÓS CÉLOK:

  • 2027-ig 4,5 millió háztartásban és vállalatnál a Gigabit network képesség biztosítása
  • 2026-ig 99%-os lakosság-arányos külső 5G-s lefedettség kiépítése
  • Digitális érettség segítése kapcsán különböző programok biztosítása

SOKSZÍNŰSÉGI CÉLOK:

Befogadó munkahely (2030):

  • A női vezetők aránya minimum 40% legyen

Akadálymentes szolgáltatások (2030)

  • 100%-ban akadálymentes szolgáltatások